Ajankohtaista

23.10.2024

Asiakastyytyväisyyskyselyssä korostuivat HTJ:n asiantuntijoiden ammattitaito ja paneutuminen hankkeisiin – NPS 70

Asiakastyytyväisyyskyselyssä korostuivat HTJ:n asiantuntijoiden ammattitaito ja paneutuminen hankkeisiin – NPS 70

HTJ sai erinomaiset tulokset vuoden 2024 asiakastyytyväisyyskyselyssä. Nettosuositteluindeksi (NPS) ylsi 70:een, mikä on erinomainen tulos.

NPS kertoo, kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi yritystä muille. Indeksin luku asettuu –100:n ja 100:n välille. Kaikkia positiivisia tuloksia pidetään hyvinä ja yli 50:n lukuja poikkeuksellisen korkeina.

“Viime vuoden NPS-lukumme oli niin korkea, että jännitimme tämän vuoden tuloksia. Emme kuitenkaan joutuneet pettymään. Kiitos hienosta tuloksesta kuuluu projektihenkilöillemme. Avoimesta palautteesta näkee, kuinka HTJ on yhtä kuin asiantuntijamme. Asiakkaamme luottavat hankkeensa esimerkiksi Eijalle, Jarille tai Timolle, joten kehut kohdistuvat ansaitusti heihin”, iloitsee HTJ:n kehitysjohtaja Satu Hintsanen.

Vuodesta toiseen asiakkaat arvostavat HTJ:läisissä eniten ammattitaitoa. Tänä vuonna vastauksissa korostui myös asiantuntijoiden paneutuminen asiakkaisiin ja hankkeisiin. “Toimialan tilanne on pitkään ollut hankala ja resursseja on monessa paikassa jouduttu karsimaan. Kenties tästä syystä asiantuntijoidemme normaaliin työhön kuuluva paneutuminen hankkeisiin ja asiakkaidemme tarpeisiin korostuivat kyselyssä tänä vuonna”, pohtii Hintsanen.

Asiakkaat antoivat kyselyssä paljon avointa palautetta, mistä valtaosa oli kiittävää, mutta myös kehityskohteita nousi esiin. ”Osa asiakkaistamme toivoi, että nostaisimme ympäristönäkökohtia hankkeissa vielä rohkeammin esiin. Olemme vahvistaneet ympäristö- ja energiapalveluitamme viime vuosina, mutta on tärkeää jatkaa koko projektihenkilöstömme osaamisen kehittämistä aiheesta. Kestävän rakennuttamisen teemat tulevat vain korostumaan tulevaisuudessa, ja meillä on tähän paljon annettavaa”, Hintsanen kertoo. 

“Asiakaspalaute on avainasemassa toimintamme arvioinnissa ja kehitystarpeiden kartoituksessa, joten haluan kiittää asiakkaitamme arvokkaasta palautteesta. Kiitos myös jokaiselle HTJ:läiselle tärkeästä työpanoksesta. Asiakaspalaute heijastaa hyvin sitä, kuinka osaavaa ja omistautunutta väkeä meillä on töissä ja kuinka heillä on asenne kohdallaan”, lopettaa Hintsanen.

 

Lisätietoja: 

Satu Hintsanen
Kehitysjohtaja 
Puh. 050 4121 797
satu.hintsanen@htj.fi